I princip så kan du tjäna så mycket eller så lite som du vill. Beroende på hur mycket du vill jobba. Vi har en fast timlön samt en bonus. Timlönen blir högre ju fler uppdrag du tar eller desto svårare uppdrag du tar dig ann. Bonusen baseras på hur nöjda du gör dina kunder.
Vi har Buddies som extraknäcker på sidan av studierna och tjänar några tusenlappar extra i månaden till de som arbetar heltid med löner över 50 000 kr!
Chrisoffer började sin karriär som Buddy för länge länge sedan under sin studietid. Han briljerade som Buddy och det blev det perfekta extraknäcket. Han tog sedan klivet och blev Operations Coordinator för att hjälpa andra Buddies och utveckla TechBuddy som företag. Han stannade dock inte där utan är nu Produktägare för hela TechBuddy-plattformen och för det nya BuddyCompany-systemet som är en one-stop-shop för alla hemnära tjänster.
Jimmy är en go och glad kille vars IT-karriär började på Telia. Därefter byggde han upp sitt eget företag under 15 år. När det var självgående så sökte han nya utmaningar och blev en TechBuddy.
”Att själv planera, boka och serva sina kunder var en perfekt lösning för mig som då fortfarande behövde fokusera en del på mitt eget bolag men samtidigt ville göra något annat.”
Efter 3 år som Buddy blev Jimmy erbjuden tjänsten som Operations Coordinator och blev snabbt befordrad till Operations Specialist för att sedan ytterligare 1 år senare acceptera rollen som Operations Manager, vilket är hans nuvarande roll på TechBuddy.
”Drömmen om att växa inom ett och samma företag existerar inom TechBuddy och hur högt man kan komma kan bara framtiden visa.”
Richard är en av våra mest uppskattade Buddies och har en utbildning som nätverkstekniker.
Hur kom du i kontakt med TechBuddy? Sökte extraknäck och var förstanställd hos konkurrent men gick över till TechBuddy då jag märkte att "Gräset var grönare på andra sidan".
Vilka är dina favorituppdrag? Krävande kunder som vill ha det bästa WIFI't på stora ytor. Det blir oftast komplext, hjärngymnastik helt enkelt. Andra kategorin är pensionärer där TVn plötsligt slutat fungera. För denna kundkrets är TVn ett viktigt sällskap och att kunna sätta ett leende på läpparna hos dessa är SÅ givande och tacksamt!
Vad är roligast med att vara Buddy? Ingen dag är den andra lik! Och att träffa nya människor, på helt olika nivåer och hjälpa dem för att sedan lämna dem och få höra "Tack snälla förhjälpen idag!". Jag trivs varenda dag med mitt jobb!
Gör vårt kunskapstest och se om du har vad som krävs för att bli en Buddy!
Gör kunskapstestSommaren 2022 åkte vi med Telia och Netflix på 5G-bioturnérunt om i Sverige. Våra TechBuddies var på plats och såg till att tekniken fungerade så att besökarna kunde luta sig tillbaka och njuta av Havsmonstret och The Gray Man.
Telia var samarbetspartner till både Åre2019 ochÖstersund2019 och byggde ett kraftfullt wifi på alla arenaytor, sponsorbyn,mediecentret, Medals Plaza, Åre torg och på många hotell i Åre.TechBuddy som är Telias Personliga tekniker var på plats ochhjälpte till med tekniken men hjälpte även besökare, tävlande, funktionärer ochmedia med teknik för en totalupplevelse av tävlingar och evenemangen.
Vi hanterade, levererade och installerade Microsoft SurfaceTablets till isolerade personer på sjukhus och äldreboenden, på uppdrag avMicrosoft under början av pandemin 2020. "Digitalt utanförskap är en kärnfråga för oss och just nu är det viktigare är någonsin att människor som är isolerade kan få kontakt med sina nära. Att vi då hjälper till med vår tekniska expertis är en självklarhet för oss" - Siavash Habibi, COO på TechBuddy. Läs mer här.
nöjda kunder.
i kundbetyg.
tekniker i hela Sverige.