TechBuddy är en oberoende teknisk support som finns i hela landet och hjälper på en tid som passar dig. Våra vanligaste besök relaterat till Samsung TV support är:
När din Samsung TV inte fungerar tar vi oss ut på plats och gör en generell felsökning. När vi hittat problemet ser vi till att lösa det.
Vi hjälper dig installera en ny Samsung TV och hjälper dig komma igång.
Vi monterar din Samsung TV på väggen och ser till att allt blir rätt gjort. Vi tar med oss nödvändiga verktyg, beroende på din väggtyp. Läs mer.
Vi utför en kanalsökning på din Samsung TV på upp till 20 kanaler och konfigurerar viktiga funktioner.
Vi hjälper dig byta källa (source) på din Samsung TV när detta behövs.
Behöver ni IT-support snabbt och på distans? Vi erbjuder digital hjälp direkt. För mer komplexa problem, som med Smarta hemmet, Dator, TV och media, kommer våra tekniker direkt till er arbetsplats. Vi är oberoende av IT-leverantör och våra experter hanterar alla typer av IT-utmaningar. Snabb, flexibel och pålitlig IT-support, anpassad efter era behov!
*I vissa mindre tätorter långt ifrån större städer är inställelsetiden till bokad Buddy 72h-168h.
nöjda kunder.
i kundbetyg.
tekniker i hela Sverige.
Vi har gjort det så enkelt som möjligt för dig att boka en TechBuddy.
Boka ditt besök online. Välj vad du behöver hjälp med samt när och var. Du kan också boka genom att ringa oss på 010-17 77 307.
En TechBuddy kommer att ringa upp dig för att stämma av kring problem och plats.
TechBuddyn är på plats hos dig på utsatt tid, redo att hjälpa till. Du betalar med faktura efter besöket.
För att värna om din och våra Buddies hälsa kan vi komma att bära mask och hålla avstånd under hembesök.
Vi erbjuder även support på distans via videosamtal. Perfekt för mindre problem och när du behöver snabba råd från en tekniker.
Har du frågor? Vi har svar. Om du inte hittar det du letar efter är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi har som servicelöfte och ambition att hjälpa alla våra kunder inom 48h. Vill du istället boka in ett besök längre fram i tiden går detta självklart också. Den TechBuddy som tar på sig just ditt uppdrag kommer att ringa upp dig och ni bestämmer tillsammans en tid som passar för besöket, så du behöver aldrig sitta hemma och vänta på att någon ska dyka upp.
Våra Buddies kan hjälpa dig alla dagar i veckan mellan 8-21. Du, tillsammans med din Buddy, väljer exakt tid och datum för ditt besök efter din bokning. Vår kundtjänst har öppet 10-17 på vardagar (helgstängt).
Du kan boka en TechBuddy på två olika sätt: På vår hemsida eller över telefon (010-17 77 307).
Något av de vanligaste problemen vi på TechBuddy stöter på när det gäller TV från Samsung är att internetuppkopplingen försvinner. Detta kan vi enkelt åtgärda genom att flytta routrar, ändra i DNS Server inställningar samt göra en fabriksåterställning. Ett annat problem många kunder har är att deras Samsung Smart Hub inte fungerar och ofta gör avbrott för uppdateringar. Även detta kan våra Buddies lösa genom att gå in i TV:ns inställningar och justera. Vi går pedagogiskt igenom stegen för att lösa ditt problem, så att du i framtiden känner dig trygg i att försöka själv.
Saknar du en kanal eller flera kanaler på din Samsung TV? Pröva göra en kanalsökning. Oftast hittar du hur du gör e kanalsökning under Meny/Inställningar på TV:n. Kanalsökning avhjälper oftast problem och det skadar inte att pröva. Hamnar kanalerna inte i önskad ordning, kan du rätta till det i efterhand.
Sedan 2016 har vi på TechBuddy varit Sveriges go-to för teknisk support, och nu är vi ett av de ledande företagen i Europa. Tack vare vårt community med tekniker kan vi erbjuda kunder i hela Sverige support på dator, internet, TV och mycket mer.
Läs mer om TechBuddy.