På TechBuddy tycker vi att alla ska kunna dra nytta av tekniken och leva ett uppkopplat liv. Därför hjälper vi företag inom flera industrier förse sina kunder med högklassig tekniksupport där det faktiskt behövs - i deras hem.
2018 startade vi vårt samarbete Personlig Tekniker med Nordens största Telco Telia och ökade deras NPS med 42% efter en fyra månaders pilot. Ladda ner caset (PDF) för att läsa hur vi gjorde det.
Vi lanserade TechBuddy baserat på ett identifierat servicegap i kundresan - kunder upplever problem med installation och användning av sina nya tekniska enheter och tjänster. Det ledde till insikten att när företag lämnar ett sådant gap i kundresan, säger de i princip till kunden att ta hjälp av någon annan.
TechBuddy fyller gapen i kundresan och tillhandahåller ett ekosystem för service och support som skapar en win-win-win situation för alla involverade. Att erbjuda en tjänst för din produkt eller tjänst kan vara svårt - vi gör det enkelt.
Våra tekniker skapar en personlig upplevelse hemma hos kunden och blir er förlängda arm för service, merförsäljning och rykte.
Genom behovsanalys och konsultation ser våra tekniker till att era kunder får precis de produkter och tjänster de behöver.
Med ett Recycling-program ser vi till att alla gamla produkter återvinns på ett korrekt sätt.
Våra tekniker sköter köp och leverans till kundens hem. På plats hjälper vi dem komma igång med sin nya produkt eller tjänst.
Med TechBuddy kan ert företag spara kostnader och förbättra er kundsupport, vilket leder till ökad lojalitet. Genom att vara på plats i kundens hem, med stor kunskap om era produkter och tjänster, kan vi vara ett verktyg för merförsäljning.
Våra Buddies hjälper kunden att förstå allt om era produkter och tjänster. Teknik som fungerar = glada kunder! På så sätt förbättrar vi era kunders upplevelse av ert varumärke.
Öka Customer Lifetime Value och se tilll att era kunder har alla sina tjänster hos er. Våra tekniker kan merförsälja produkter, programvara och andra tjänster på plats.
Vi har ökat NPS hos företag med 42%, och vi vet alla att nöjda kunder kommer tillbaka.
Företag samarbetar med oss för att utöka deras service- och produktsupport till kundernas hem och få värdefull, outnyttjad konsumentinformation.
Med vår plattform Buddy.inc kan ni styra er organisation för att bättre kunna möta era kunders serviceförfrågningar. Tack vare en "plug and play"-lösning omfattar Buddy.inc-plattformen bokningar, uppgifter, betalningar, information och mycket mer på ett snabbt och effektivt sätt.
TechBuddy grundades 2016 i Stockholm med målet att göra teknik tillgängligt för alla. Idag finns vi i fyra länder: Sverige, Tyskland, Spanien och Israel. I alla fyra länder har vi utfört fler än 70 000 hembesök.
utförda uppdrag i 4 länder
i kundbetyg.
finns TechBuddy i.
Founder & Head of New Business